Cum să omori timpul pe drum

 

Întotdeauna am emoții și îmi fac griji când plec în călătorii, fie că merg undeva prin apropiere sau undeva mai departe. Sentimentul că am uitat ceva mă urmărește ca un păduche. Ca să scap de el verific dacă am actele necesare la mine, dacă am ajuns la timpul potrivit și dacă urc în transportul corect. Sunt în stare să întreb pe oricine îmi apare în cale dacă transportul respectiv merge spre direcția mea. Îmi aleg cel mai confortabil loc,asta dacă mai rămâne vreo unul, ma fac comodă și încerc să-mi caut o ocupație. Asta mă scapă de orice plictiseală sau companie nedorită, pentru că se întâmplă des să întâlnești persoane foarte “prietenoase” și dornice de a schimba o vorbă, două, trei…

Astfel că m-am gândit să fac o listă a activităților pe care eu le fac, și poate chiar tu atunci când călătorești.

1.Ascult muzică. Sunt genul de persoană care ascultă orice gen de muzică, așa că în playlistul meu poți găsi de toate: dub, house, rub, jazz, minimal australian sau alte denumiri fancy. Oricât de mult mi-ar plăcea o piesă, când o ascult 5 ore la rând, devine enervantă ( înafară de The XX), așa că recurg la clasicul radio ( și da! telefoanele mai au radio).

2.Citesc. Citesc orice, îmi iau cu mine o carte pe care am vrut demult să o încep sau pe care nu am terminat-o. Câteodată găsesc cărți pe internet, mi se pare o modalitate simplă și comodă de a avea informații la îndemână. Dacă totuși cititul e prea greu pentru ochișori sau autobuzul de 100 de ani tremură odată cu cartea din mâna ta, există cărțile audio (audiobook). Totuși e nevoie de o pereche de căști pentru a asculta,  pentru că nu toată lumea vrea să asculte Sandra Brown odată cu tine.

3.Sun pe cineva. Caut printre contactele mele o persoană care demult nu i-am auzit vocea frumoasă și care va fi bucuroasă să mai punem țara la cale sau telefonez pe cineva din familie, rude pe care de regulă îi sun rar, iar acum e momentul potrivit pentru o discuție oficial-prietenoasă. Chiar dacă vorbesc la telefon, încerc să cobor tonul vocii să nu mă audă toată lumea (ceea ce sfătuiesc și pe altii sau vă rog, dacă primiți mesaje în continuu puneți-vă gadgetul pe silent). Vă salvați de la niște înjurături în plus și în același timp arătați respect față de restul călătorilor.

4.Scriu. Pot scrie, desena, mâzgâli tot ce-mi trece prin cap. Îmi fac planuri pentru zilele următoare, o listă de cumpărături sau activitățile care trebuie neapărat făcute. Timpul petrecut în mijlocul de transport îl pot folosi foarte util pentru a scrie ideile pe care le am. Apropo, pentru asta nu e nevoie de o foaie și pix, se poate  memora totul în telefon (mobil).

5.Observ. Am descoperit o nouă ocupație. Sa fiu atentă la detalii și să fac poze la lucrurile care mi se par neobișnuite sau frumoase. Uneori sunt uimită câte chestii interesante pot descoperi doar privind peste geam sau chiar în transport. Spre exemplu designul scaunului, geamului, forma norilor sau locurile pe unde treci.( Toată lumea știe că defapt stați pe Facebook sau Instagram). Doar fii atent!

6.Dorm. Cea mai folosită opțiune a călătorilor și mai ales a mea este somnul. Găsesc locul cel mai puțin dureros, pun sub cap fularul sau geaca (vara nu dorm!), căștile în urechi și mă scufund în lumea viselor. Apropo, dacă ești foarte obosit și va trebui sa cobori în scurt timp activează alarma cu ora la care trebuie să te trezești. Pune mai mult de una, cu intervale de câteva minute pentru a fi sigur că nu pierzi stația.

Cu siguranță sunt multe modalități și tehnici de a petrece timpul cât mai de folos, de aceea dacă aveți câteva sugestii vă rog să mi le scrieți în comentarii,mi-ar prinde bine idei noi de a călători mai vesel.

Leave a Reply

